Novinky

4 pojmy z oblasti SEO, které nejspíš neznáte

Internet je v současné době jedním z nejspolehlivějších zdrojů příjmů, a to jak pro jednotlivce, tak pro firmy a organizace. Být online je dnes velmi důležité, i když samo o sobě to ještě úplně nestačí. Vlastnictví webových stránek automaticky nezaručuje okamžitý finanční úspěch.

Mají-li být stránky úspěšné, musí být vidět. A přesně z toho důvodu je tady SEO. O této třípísmenné zkratce už toho bylo napsáno mnoho a pravděpodobně také bude. Svět optimalizace pro vyhledávače se totiž neustále mění. Pojďme se ale teď společně podívat na čtyři pojmy, které už nezná úplně každý, přesto jsou důležité, pokud chcete pochopit, jak SEO funguje.

1. On-site optimalizace

Termín se sice nepřekládá, ale dal by se popsat jako optimalizace na webu. Označuje kroky, které můžete provést přímo na webových stránkách – tedy vhodně zvolené nadpisy a URL adresy, struktura webu, meta-tagy, sitemapa atd. Vyhledávače jsou dnes dostatečně chytré a na všechna tato kritéria berou zřetel.

2. Off-site optimalizace

Jak už nejspíš tušíte, tento termín označuje snahy mimo konkrétní web. Typickým příkladem off-site optimalizace je linkbuilding. Vyhledávače si všímají, jaké weby na vaše stránky odkazují, a podle toho jim přiřazují důležitost. Dále sem lze zařadit například kampaně na sociálních sítích, článkový marketing atd.

3. White-hat SEO

Další anglický termín, který by se dal jen těžko přeložit, avšak označuje poměrně jasnou věc. Jde o legální techniky optimalizace – tedy psaní dobrého obsahu, správně zvolená klíčová slova apod. V čem je váš web slabší, vám nejlépe prozradí důkladná SEO analýza. Podle ní pak můžete začít s tím, co je ve vašem případě nejdůležitější změnit.

4. Black-hat SEO

Black-hat SEO je přesně to, co byste neměli dělat. Za příklady lze uvést používání neviditelného textu, vytváření falešných stránek pro získání zpětných odkazů, nesmyslné vyplňování textů klíčovým slovem apod. Takové techniky vás sice mohou vyhoupnout do čela žebříčku, jenže jen krátkodobě. Jednoho dne se na podvod přijde a spadnete hodně nízko.

V praxi potřebujete on-page i off-page optimalizaci, měla by být white-hat. White-hat techniky jsou sice ve srovnání s black-hat pomalejší a dražší, ale přináší trvalý výsledek.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup